Tévhitek az autók karbantartásáról

Tévhitek az autók karbantartásáról

Néhány tanács pénz-megtakarítási lehetőséget vagy teljesítményjavító praktikákat javasol. Ám nem minden jó szándékú javaslat feltétlenül igaz is. A továbbiakban következzen pár példa azokból a tanácsokból, melyek nem váltak be:

 

  • 5 ezer kilométerenként cserélni kell az olajat

 

Valamikor ez megfelelt az igazságnak, és sok olajipari vállalat mai napig fenntartja ezt az elképzelést. Az elmúlt évtizedben gyártott autók többsége, gyártótól függően, 10 ezer - 12 ezer km-enként igényel csak olajcserét. A jobb kémiai összetétel és a szintetikus olajok széles körű felhasználása, valamint a kiváló motortervezés sokat fejlődött ahhoz, hogy hosszabb időközönként legyen szükséges az olajcsere. Az autónk számára megfelelő olajcserét annak kézikönyve alapján kell beütemezni.

 

  • A prémium üzemanyag jobb az autónak és növeli a teljesítményt

 

Ha csak a jármű esetében nem nagyobb a tömörítési arány a motornál, a szokásos benzin megfelel. Az olcsóbb, 90-es oktánszámú benzinnek meg kell felelnie a minőségi előírásoknak - ez nem fogja aktívan befolyásolni az autó motorját. A magasabb oktánszámú benzin tisztító- és védőanyagokat tartalmaz és jobban védi a motort, mint a szokásos benzin.

Általában a drágább autók magasabb karbantartási költségeket igényelnek. A szokásos benzin az átlagos járműnek megfelelő.

 

  • A jármű független szervizben történő szervizelése érvényteleníti a garanciát

 

A garancia a lejárati időpontig érvényes, függetlenül attól, hogy hol szervizeljük az autónkat. Valójában jogellenes az elvárás, hogy az autónkat egyetlen helyen szervizeljük. A garancia alá tartozó bármilyen karbantartást bármilyen javítószolgálat elvégezheti, csak meg kell őrizni a nyugtákat, melyek igazolják, hogy mit javítottak és mennyibe került.

 

  • Télen, vezetés előtt melegítsük fel az autó motorját

 

A motor alkatrészei fel kell melegedjenek a megfelelő működéshez, de a modern motorok gyorsabban felmelegszenek vezetés közben. Ráadásul a kerékcsapágynak és az autó sebességváltójának mozgásba kell lépnie a teljes felmelegedéshez. Az üzemanyag-hatékonyság és teljesítmény érdekében legjobb, ha azonnal elindulunk, amint beültünk az autóba.

 

  • Mind a négy gumiabroncsot egyszerre kell kicserélni

 

Az egyes gumiabroncsokat szükség szerint kell cserélni, feltéve, hogy ezek azonos márkájúak, és azonos a méret és modell is. Bármikor kicserélhetők. Forgatásuk fontos minden olajcserénél, hogy élettartamuk maximális legyen.

Sőt, nem kell feltétlenül új gumiabroncsot vásárolni, ha átszúródott az egyik. Ha a szúrás az oldalfalat érinti és nagyobb néhány milliméternél, a szerelő általában javíthatja a lyukat. A javítás megőrzi az acélszalagok nedvességtartalmát és helyreállítja a gumiabroncsok tömítettségét.


Összes hír